27 Kasım 2013 Çarşamba

Dizikolik mi oldum ben?

İş yok güç yok verdim kendimi dizilere… Yurt dışından geldim geleli son iki ayım böyle geçip duruyor neyse arada yararlı bir eğitim buluyorum da değerlendirmeye çalışıyorum bu fırsatı.
Böyle boş gezerken de beni motive eden şeyler diziler, kitaplar ve şarkılar…
Hele bu boşlukta hangi diziyi izleyeceğini seçmek de bir mesele yahu Dil çıkaran gülümseme O kadar çok seçenek var ki… Ben de bu sebeple yeni başlayan dizileri tercih etmeyi çalışıyorum ki takip etmesi kolay olsun. Biriken dizi bölümleri en büyük kabuslarımdan biri oldu artık. Eskiden olsa tüm gün izlerdim de artık öyle değil. Ne değişti diye sorarsanız, inanın ben de bilmiyorum.. İzleyecek çok bölümün olduğunu bilmek ister istemez sıkıntı veriyor bana sanırım.


Dizilerinden kopamadığım bir Kore Dünyam  ilk sırada tabi. Giderek bu dünyayı ufaltmak istememe rağmen bağları da tam kopartmak niyetinde değilim hele bir sürü Koreli arkadaş edindikten sonra. Şu an severek takip ettiğim dizi “The Heirs”.  Başlarda Lee Min Ho’ya da artık şu liseli çocuk tiplerini vermeseler diye düşünmüştüm. Dizide ilk itici bulduğum öğe buydu. Sonrası ise malumunuz Pak Shin Hye faktörü, o kızı ister istemez sıkıcı, soğuk en çok da yapmacık buluyorum. Son nedenim de lise dizilerinde oyuncu kadrosunun %60’ını oluşturan idoller.  Tüm bu nedenlere rağmen yine de bu diziye başlama isteğime karşı koyamadım ki benDil çıkaran gülümseme Sonuç ise mükemmel… hiç düşünmeyin başlayın diyorum.


Yakın arkadaşların düşmanlığını hep sevmişimdir. Kötülükte sınır tanımazlar ancak yine de sevdiklerine kıyamadığı durumlar olur işte o anları izlemek var ya tarfi edilemez. ( biraz sado mazo mu oldu ne??? Kafası karışmış gülümseme)
Young Do da tam bu zamanlarda favori karakterlerim arasına girmeyi başarıyor. Hele o içindeki yangınları dışa vurumu… Ah canım içindeki çatışmadan bir kurtulsan tam olacak. Espri olmak için yapmasada kurduğu cümleler, yirim ben onu yirim.

Belki çoğu kişi gıcık olmuştur ama Lee Bo Na benim en favori karakterimlerinden bir diğeri. Kız tam da lise çağlarının getirdiği şımarıklığa ve saflığa sahip değil mi? Belki yapmacıklık var ama ben nedense sempatik buluyorum. Bence ses tonunu da çok iyi ayarlıyor diyaloglarında bir canlılık katmış diziye. Chan Young, Eun Chan ve Kim Tan ile olan ilişkisi de izlenmeye değer.


En sevdiğim karakter tabi ki de Kim Tan. Kusursuzluğum hayat bir karakter adeta. Kim Tan’ın Eun Sang’a, nişanlısına, annesine, ağabeyine ve babasına olan tavırları, her şeyi çok yerinde. İçindeki karmaşaya rağmen ayakta da durabiliyor. Güçlü yanı da çok iyi. Yani ne zaman sert karaktere, ne zaman da yumuşak karaktere bürüneceğini çok iyi biliyor. Çok yerinde bir karakter yazmış yazar bayıldım. Kardeşimle eleştirecek hiçbir şey bulamadık onunla ilgili. Açık ağızlı gülümseme
Başrollerimizin anneleri arasındaki diyalog ve ilişki de yabana atılacak gibi değil Açık ağızlı gülümseme


Takip etmeye başladığım bir diğer dizi de The Originals”. The Vampire Diaries dizisinden fırlamış asıllardan oluşan karakterin yerlerin aldığı dizi. TVD’i izlemeyi ikinci sezonda bırakmama rağmen, bu diziye başlama sebebim Klaus’un aksanı. Youtube’da Caroline ile olan videolarına denk gelmiştim daha görür görmez işte budur dedim. Böyle karizmatik bir karakter uzun zamandır göremiyordum TV’de. Açıkçası Originals’da neyin anlatıldığı hiç mühim değil benim için yeter ki içinde Klaus olsun. Böyle düşünsem de izlediğim ilk iki bölüm itibariyle dikkat çekiciydi. Devamını getirdikçe belki hakkında geniş bir yazı yazma imkanım da olur.



Hangi diziyi izlesem diye araştırdığım zamanlarda bir dizi ismi dikkatimi çekmişti, Witches of East End. Araştırma yaptığımda Melissa De La Cruz’un kitabından uyarlama olduğunu öğrendim. Kitaptan uyarlama olması dikkatimi çekmişti çekmesine ama asıl kararımı hakkındaki yorumları okuyunca karar verdim. Dizide “Buffy The Vampire Slayer” tadı var deniyordu. Haklılarmış, birebir değil tabi ki ama bilindik oyuncuların olmayışı ve aşktan çok fantastik ve korkuya yer vermeleri sanırsam benim en büyük izleme nedenim. Neden bu diziyi izlemek için gecenin ikisini seçtiğimi de bilmiyorum. Biraz tırsak biriyimdir de… Kısacası Aile- Fantastik- Korku türünü seviyorsanız hiç durmayın izleyin derim.



Daha önce hakkında hiçbir şey bilmediğim ama İskoçya’ya yaptığım geziden sonra hikayesini çok merak ettiğim bir Kraliçe’nin anlatıldığı dizi var takip etmek istediğim, ismi “Reign”. Amerikalıların yapmış olduğu bir dizi, doğal olarak, kıyafet ve modern müzikleriyle bir hayli eleştiriliyor. Yine de benim ilgimi çekmeyi başardı. İskoçların en sevdiği kraliçeleri olan bu kadının hikayesini izlemek zevkli olacak sanırım.
Listeme kattığım ama daha başlamadığım bir diğer dizi de Dracula. Jonathan Rhys Meyers izlemek için yeterli bir sebep bence. Siz ne düşünüyorsunuz?

2 yorum:

  1. Min Ho’nun bu dizide üniversiteli olacağını sanıyor idim başta liseli olduğunu görünce bir hayal kırıklığı olmadı değil. Park Shin Hye için söylediklerine aynen katılıyorum. Bu dizide az biraz sevdim ya da çok gözüme batmıyor bilemedim =D

    Young Do’cuğum esas adam olmalıydı hakkı yeniyor :P İçimdeki ergen çıkmadan toparlanayım öhöm öhöm dsjkgsdfg Bo Na ve sevgilisi dizinin şeker çifti, sahneleri pek tatlı.

    Young Do’ya rağmen kabul etmeliyim ki Kim Tan olgun bir karakter. Lise dizisi olduğu için bu olgunluğu yakıştıramıyorum sanırım. Gölgede kalmış bir karakter gibi geliyor bana.

    Diğer dizilerde maalesef buluşamadık seninle, yorumumu burada kesiyorum :D The Paradise aradı gözlerim ama göremedim =P

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Bu konuyla ilgili değil ama e-mailinize ulaşamadığımız için buradan yazıyoruz. Biz Dokuz Eylül Üniversitesi Mütercim Tercümanlık Bölümünde öğretim elemanı olarak çalışıyoruz. İnternet İzleyicileri ve Türkiye’de Kore Dizileri konulu bir araştırma yapıyoruz. Bu araştırmanın çıkış noktası bizlerin de Kore filmleri ve dizilerine olan ilgimiz. Sayenizde Kore dizleri ve filmleri hakkında birçok bilgiye ulaşıp bunları izleyebiliyoruz. Kore dizilerinin Türkiye’deki inanılmaz etkisini ve gücünü ortaya koyacak bu araştırmanın tamamlanabilmesi için sizlerin yardımına ihtiyacımız var. Acaba size anket soruları göndersem, biraz vakit ayırıp yanıtlayabilir misiniz? Hatta bu soruların daha çok kişiye ulaşması araştırmamız için çok önemli, o yüzden eğer anketimizi i bloğunuzda yayınlarsanız ya da takipçilerinize ulaştırabilirseniz çok mutlu oluruz. Araştırmamıza değerli katkılarınızdan dolayı şimdiden teşekkür ediyoruz ve yanıtınızı bekliyoruz.

    YanıtlaSil

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Follow by Email