6 Eylül 2011 Salı

UÇAN TAVUK SEUNGRİ (Shout To The World Kitabından)

 seungri

Bir gün evde TV izlerken, ekranda gözüme birşey çarptı.

’ Doğru mu görüyorum?’

Gördüklerime inanamıyordum ancak daha dikkatli bakınca, ekrana yine aynı şey çıkmıştı – ağaçların arasında özgürce uçabilen bir tavuk.

‘Tavuk? Nasıl yani? Uçabiliyor mu?’ Her ne kadar çok çalışkan biri sayılmasam da en azından tavukların uçamayacağını bilecek kadar da bilgim vardı. İnsanlar en çok tavuğun kanat ve but kısımlarını yemeyi sevmezler mi? Ancak, o an, gördüğüm KENDİ KANATLARIYLA UÇABİLEN bir tavuktu.

Belgeseldeki sunucuya göre, daha ufacıkken, ailesi diğer hayvanlar tarafından öldürüldüğü için uçmayı öğrenmişti,  ağaç tepelerine uçarak kendini korumalıydı. Uçmayı öğrenmeye başladığında, başarısızlıkla karşılaştı ancak kendisini ve yavrularını korumak için, yılmadan devam etmeliydi. Zorluklara göğüs gerebilmek için binde birlik ihtimale sıkıca tutunmalıydı.

Sonunda, tavuk başarıya ulaştı.

3 aylık çabalamanın sonunda, bu yeteneği kazandı. Bu yetenek ile doğmuş gibi ağaçtan ağaca uçuyordu. Şimdi o bir büyükanne, yavruları ve torunları da uçan tavuk olmak için onun adımlarını izliyor. Belki de küçükler, büyüklerinin uçabildiğini izledikçe kendilerininin de yapabileceğini düşünüyorlar.

Sunucunun hikaye hakkındaki dediklerini hatırrlayamasam da, o tavuğun bana verdiği  dersi-ilhamı (tutkuyu) hiç unutamıyorum – benim bile, başaracağıma inanmadığım şeyleri yapabilmek için o binde birlik ihtimale tutunmam gerektiğini..

Ben de bir süre önce sıradan bir tavuktum. Kanatlarım vardı, uçamıyordum ama şimdi imkansızlıklara göğüs germek ve gökyüzüne uçmak için kanatlarımı kullanıyorum. Artık uçmayı biliyorum.

Bundan dolayı, Seungri  ‘uçabilen bir tavuk’.

s:jwalkervip

çeviri: http://bbsever.blogspot.com

(Alıntı yaparken lütfen yazının linkini de verin!)

Bunu okuyunca çok etkilenmiştim hem tavuktan hem de Seungri’den. Seungri biliyorsunuz BIGBANG seçmelerinde Hyunseung ile sonda kalmıştı. YG en çabuk gelişme gösterini yani sonunda Seungri’yi seçti ancak yine de Seungri’nin diğerleri ile aynı seviyeye gelmesi için çok çalışması gerekiyordu. İlk kliplerdeki BIGBANG ile şimdiki BB arasınsda çok fark var ama en belirgin fark ise Seungri’ninki. En azından doğuştan yetenekli olmasam da bu yeteneği kazanmak yine de benim elimde felsefesi ve gösterdiği çaba ve olgunluk beni bir kez daha kendisine hayran bıraktı. BB’nin maknaesi olsa bile şu anda birçok idolün sunbaesi olarak onunla gurur duyuyorum. FOREVER G-Rİ Kırmızı kalp 

En zekice ve değişik cevaplar verdiği için GD’nin röportajlarını okumayı çok seviyorum ama en samimi cevap arıyorsam da mutlaka Seungri’nin röportajlarını okurum. Özellikle VVIP albümü hakkındaki bir röportajı çok güzeldi. Çok uzun olduğu için çevirememiştim.  Belki vakit bulursam onu da çeviririm….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MyFreeCopyright.com Registered & Protected