7 Mart 2012 Çarşamba

BIGBANG - FANTASTIC BABY MV


Uzun bir aradan sonraki ilk stüdyo klibimiz yayınlandı, heyecanlı vip’ler olarak klibi hep beraber masaya yatırmaya karar verdik.
Mavi: Ben
Siyah : Mydestiny
Kırmızı:  Mine 
Yeşil: Lee
(planet young bae'den alıntıdır)
Girişteki baykuş manidar geldi. Hani “Biz gecelerin adamıyız; müziği korur kollarız; Ne duruyoruz dans edelim” diyorlar. Aldığım genel mesaj budur. Alt başlıklarda ise yine üyelerin büyüdükleri vurgulanmış. Özellikle Ri’nin ne derece büyüdüğü ortada. Klipte hatun kıskacında olan ve tırnak izi barındıran tek üye zaten kendisi. Ayrıca klip boyunca tüm üyelerin bakışları delip geçiyor, bakışlardan kurtulanlar klip geneline konsantre olmayı başaran nadir kişiler bence. Klip geneline odaklanabilmek için 5-10 kez klibin izlenmesi tavsiye olunur :)

Baykuş her ne kadar bana da ilk anda geceyi çağrıştırsa da aynı zamanda daha derin şeyler uyandırdı :D Şöyle ki, mavi rengini görebilen tek kuş baykuşlardır malum.. T.O.P. ve saçları da mavi, albümde “Blue” şarkısı var, genel anlamda “mavi” teması hakim zaten konsept ve albümde. Klipte de baykuşu görünce oradan oraya bir sürü bağlantı kurdum hemen! Mavi özgürlük ve hüznü temsil eder, YG albümde bunu mu yansıtmaya çalıştı acaba? Ne de olsa kötü zamanlar geçirdiler ve ardından güzel bir albümle dönüş yaptılar. Emin olmamakla birlikte bunlar geldi aklıma, çıkış noktası sadece bir baykuş! Hahah :D
 Mavi psikolojide de mutluluğu temsil ediyormuş biliyor musun? Hani biz mavi ile kafamızı bu kadar bozmuşken acaba GD de Blue şarkısını yazarken bunları düşünmüş müdür sizce? Yani her yerde mavi görünce insan ister istemez soruyor bunu kendine :P Hüzünden mutluluğa hesabı… Baykuşa hep bir anlam vermeye çalışıyordum demek sadece mavi rengini görebiliyormuş :P Vay anasını bunu nasıl da düşünüyorlar ya, sen söylemesen hayatta aklıma da gelmezdi dediğin gibi sadece gece ile bağlantı kurardım…Partiler hesabı… Sadece bir baykuş ama gözümüze gözümüze sokunca insan da merak ediyor haliyle :D
Baykuşun maviyi gören tek kuş olduğunu bilmiyordum. Klipteki aşırı aydınlığa zıtlıktan yola çıkarak geceyi vurguladığını düşündürdü bana. Ama tabii ki “Blue” için de bir atıf olması normal. Ancak baykuşun ikinci sahnesindeki bakışlarına bittim. Müziği durdurana söver vaziyette. Baykuş arkadaşımız kesinlikle çok başarılı bir aktör.
Ben baykuşu gördüğümde aklıma ilk olarak İnci Sözlük geldi aha. Sonra da videoyu durdurup daha en başta gülmeye başladım. Baykuşun o yavaş hareketi, gözlerinin bize kilitlenmesi filan küçük ama süper detaylar bence. Böyle bir klibe, böyle bir gruba, böyle bakan bir hayvan lazımdı zaten. Ayrıca baykuş bilge hayvandır. Bütün bunlar birleşince ortaya çok güzel bir giriş çıkmış.
Klipteki taht ise müzik dünyasında bir numarayız, dönüşümüz yine ses getirdi havasındaydı daha çok, klip içerisinde de müzik lideri olma ve müzik yasağına karşı bir duruş var ama genel anlamda KPOP’a gönderme bence! Bir numarayız biz! :D
En çok dikkat çeken şey tahtlar oldu bende de. Anam o nasıl karizmadır…Heyyy biz geri döndük…Müziğin Kralları… Kimse müziğimizi yapmaktan alıkoyamaz der gibi çıkışları. Taeyang’ın eriyişi, GD’nin alev alev yanışı, TOP’ın tablodan çıkma pozu, Dae’nin zincirleri koparışı, Seungri’nin paylaşılamayan cazibesi…Yakıp geçti her yeri :D Rüya alemindeyim sanki, çıkarın beni… Klibi izlemekten alıkoyamıyorum kendimi!

Klibin açılışındaki sahne özellikle çok ihtişamlı olmuş. Gd nin saçlarının (ve saç uzantılarının) bu kadar görkemli duracağını düşünmemiştim. Kostüm “beter böcek” imajı çizse de malzeme kesinlikle çok iyi :) “Tahtı hak etmiş de oturuyor” diye düşünüyor insan. Diğer bir tahtlı sahne de ise Gd nin ayaklanmaya liderlik ettiği tahtın yükseltilmiş olmasında vurgulanmış gibi. Ayrıca eldeki asa ve oturuş asiliğinin göstergesi gibi duruyor. Özellikle bu bölümü, bir Gd fanı olarak, paha biçilmez, değişilmez mimik ve hareketlerle dolu buldum. Bu bölüm kesinlikle çok etkileyici ve seksi olmuş. Yalnızca çıplaklıkla çekici olunmadığının kanıtı bir bölümdür.

 GD’nin rapunzel saçlarını gördüğümde önce koca bir oha çekmiştim. Ama sonra bu çocuk ne yapsa yakışıyor dedim kendi kendime. Gerçekten de öyle ama, farklı şeyleri bize gayet doğal bir biçimde sunan tek Kpop idolü bence G-dragon. Onun bu eşsiz, hiçbir şekilde tahmin edilemeyen tarzı kitleleri peşinden sürüklemeye devam edecek. Ayrıca tahtlar yakıyor demek istiyorum. Ne de olsa “krallar” geri döndü. Tae’nin sahneleri ise ayrı bir konu gibi resmen. Klipte en çok onun sahnelerini beğendim.

 ( gifler tumblr'da alıntıdır)
Kesinlikle katılıyorum size! Klipte GD, saçlar ve tahta kurulmuş hali kesinlikle çok karizmatik! O kıyafetine rağmen havalı bir duruş sergilemeyi başarmış! Elindeki asa’yla lider olduğunu bir kez daha belirtmiş. Taeyang’ın eridiği sahnede izleyiciler de tek tek eridi bence… Buzlarından çözülüp ateşle yanan bir Taeyang hiç fena değil :P
Böööö ben de eridim çok fenaaa…
Eriyen bir Taeyang, alev alan bir Taeyang, coşmaya hazırlanan bir Taeyang var karşımızda. Meditasyon sahnesinde tutun da, tahttaki hareketlerine kadar, metak koluna kadar her şeyi harikaydı. Özellikle taht sahneleri süperdi, çünkü şarkının temposuyla birebir uyumlu olmuş ve bizi de içine çekiyor resmen. Tae tahtta kollarını, vücudunu oynattıkça “aynen böyle devam kenks” dedim ben aha.  Ne de olsa bildiğiniz gibi en yakın dostum olur kendisi :D
Albümün genel konsepti olan buzlanmanın, çözüldüğünü; bu çözülmenin ise müzik ve dans sayesinde gerçekleşebileceğini görüyoruz. Tae’nin buzlarının çözüldüğü bölüm ve tahtta oturarak oynadığı süreç şarkının herkes üzerindeki “oynaklaştırma” etkisinin altını çiziyor :) Taenin bakışlar çok ürkütücü. İsyanı içinde kalmış bu yüzden meditasyona vermiş kendisini diye düşündürüyor. Ama meditasyonla da olmamış hala patlamaya hazır bomba kıvamında. Ve patlıyor cemi cümleyi eriten hareketler eşliğinde :P
 Dett size erimek yasak! :P
Zaten onları izlemekten bir süre klibin olayını anlayamadım haha :D
Nazlı varken eğer erirseniz Nazlı da sizi eritir valla :D
Klibi ilk izlediğimde çok karmaşık ve anlamsız gelmişti fakat sonrakilerde klipteki detaylar hemen yakaladı beni:) Müzik yasağına GD’nin parti çağrısı yapması, diğerlerinin GD’nin isyanına destek olup parti yapmak isteyen müzik çılgınlarına dönüşmesi harikaydı!
Çıldıran müzik severlerin sahnesi, zombi filmlerini andıran bir sahne olmuş. Ancak belki de ilk kez zombi sınıfındaki “maskeli müzik savunucuları” kazansın istiyor insan :)

Şarkıyı dinlerken Daesung’un sesini sonuna kadar kullandıktan sonra aniden gelen sessizlik ve GD ve Top’nin “Wow! Fantastic Baby♪♫ dediği bölümlere bayılıyorum! Klipte bu sahneler favorim:)
Dae’nin o bağırma ve Malkoçoğlu kısımları harikaydı. Ayrıca kendisi uzun süre sonra yapmış olduğu kasları gösterdi. Tae tek kalıyordu, maknemiz ile birlikte tek gözlü Dae de vücudum bu deyip açmış. Bu çocuğun sesi bir harika, o bağırışlar ne güzeldi öyle.
Dae'nin bağırışından ziyade düştüğü sahnelerde yüreğim hop hop etti benim ya, sanki ben de onunla birlikte düşütüm yani:P
Katılıyorum o bölümler çok güzel olmuş. Halk arasında ulumak olarak tabir edilen “uuuuu uuuu” bölümlerine ayrı bayıldım. Özellikle 1:48-2:01 lik bölümden çok gif bekliyorum açıkçası :P Beklediğim gif/görüntünün kime ait olduğu tahmin edilebilir herhalde :)
TOP’nin sanatsal kişiliğinin ön planda olduğu tablo konseptli bölümler de çok başarılı olmuş. TOP ve delici bakışları ekranda. Saçlar ve tablo konsepti çok uyumlu olmuş. Ayrıca madalyaların vs. HC’ye gönderme olup olmadığı konusunda hala düşüncelerim var. Konser videolarındaki madalyalarda bu merakımı kışkırtıyor. Gerçi bu kadar basit bir açıklaması yoktur. Bir birinciyiz vs. gibi bir çağrışım olması daha yüksek ihtimal sanki…
Tablo sahnesini çok sevdim, polisleri ve isyancıların kalabalık görüntüsünden sonra aniden T.O.P’nin odak noktası olduğu sade sahneler gelince ekrana bir ferahlama hissediyorum. Mavi çok sevdiğim bir renk, bu sahnede fondaki mavi hakimiyeti ve T.O.P’nin saçları iyi görünüyor.
TOP’nin tablolardaki o hali gerçekten harikaydı. Yalnız o turkuvaz giysiler içerisinde ben onu görünce şaşırdım. Kat kat giyinmiş, “sanki Özge, Yuki ve Berna” Top’u pamuklara sarıp sarmalamış aha. Bir yazıda kollarının sarkık olduğunu, bu yüzden göstermediğini okumuştum. Burada da onu boğazına kadar kapalı görünce aklıma geldi.
Tablodaki duruşu benim hoşuma gitti korsan havası vardı di mi yoksa bana mı öyle geldi. Mesela Gd'nin alive için çektirdiği fotolarda onu korsana benzetim, yok yok sanırım ben korsanlara fazla takılmışım bugünlerde. Ama yine de TOP halat tutmuyor mu yahu aynı korsan işte:D

Maknae çok büyümüş çok. Enine boyuna gitmiş. Kedi kadınlar sarmış dört bir yanını :P Biraz Özcan Deniz biraz Mahsun Kırmızıgül hatta Doğuş durumları var sanki ama geçer diye umuyorum.
Ri’nin büyüdüğü konusunda Blue klibinden beri hemfikiriz, bu klipte de vurgulanmış. Klip boyunca bir tek Ri’nin etrafında kızlar var haha :D Üstelik vahşi kedi kız konseptinde!
Panda büyümüş, resmen büyümüş! Serpilmiş resmen, kurt adam izi bile var hatta aha. Ri hayranları etrafındaki kızları görünce neler hissetti acaba? Ayrıca piercing’leri çok yakışmış. Tam anlamıyla büyüdüğü albüm oldu Alive diyebiliriz bence.
Onu izlemekten kendimi alamıyorum, normalde gözlerimin GD'yi araması gerekirken Ri'yi arıyor, bu da ne kadar çekici olduğunun kanıtı bence :) 
Sanırım en sevdiğim bölüm Bigbang’in galip gelip maskeleri atması ve dans etmeye başladığı son dakika. Onların arasına dalıp hoplayıp zıplamak istedim :D
Son sahnelere doğru Tae ve GD’nin Dragon Ball’a yaptıkları göndermeye bayıldım ben. Gördüğümde hem şaşırdım, hem de çok mutlu olur “yakışı bigbang’e” dedim. Yalnız comeback teaser’ında gördüğümüz dans sahnelerini klipte aradı gözlerim, keşke olsaydı. Ama şimdi performanslarında bol bol yapacaklardır. Bir de fancamlerde de gördük o dansları zaten, çalışmışlar belli. Bir dans performansı var görünürde yani.
Klibin son sahnesine ilişkin verilen mesajlar BENCE şöyledir;
Gd- Kral benim dağılın!
TOP- Evet kral o, ben de bu kraliyetin sanatsal kişiliğiyim dağılın!
Tae- Her isteyen kral olabilir ama benim kralım benim dağılın!
Ri_ Ben dağıldım zaten kral mıyım ki?
Dae_ En rahatsız taht benimki zaten. Ben dağılıyorum isterseniz siz kalın…  

Son kareye baktığımda dikkatimi çeken iki şey oldu: 

Dae’nin oturduğu tahtın farklı ve rahatsız görüntüsü, doğrusu biraz ezik bir taht… 
Tae’nin yıllardır orada oturuyormuşçasına cool görüntüsü!

Ri ve Tae benzer şekillerde durmuş tahtlarında ama Tae’ninki başka. Sıkıyorsa karşı gelin gibi bir durumu var. Sanki Daesung küçük bir krallığın kralı gibi. Top ben kendi halimde takılıyorum, kimse beni anlamıyor modunda. GD’de kendisine karşı gelenleri tahtının o sivri ucuna oturtuyor gibi geldi aha.
Sona gelmeden başa sardığım için ben de son sahne diye birşey yok puhahaha D:

Beklettiler ama değdi, her izlediğimde WOW FANTASTIV BABY dedirtiyor. Siz nasıl buldunuz VIP'leR?
Yine çok keyifli bir sohbet oldu, yazarken çok eğlendik umarım siz de okurken eğlenirsiniz :D
NOT: Resimler Mydestiny'e aittir. 

18 yorum:

  1. ben bu klip yorumlama işini sevdim süpersiniz çingular acayip eğlendim :D
    Bir baykuştan bu kadar anlam çıkabileceğini hiç bilmiyor idim :D Mavi,baykuş,taht ben biraz daha akıl yürüteyim bunların hakkında :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten baykuşa yüklenecek tüm anlamları yüklemişiz, zorlasak daha neler çıkacak o baykuştan! :D

      Sil
  2. Bayıldım tek kelimeyle :) Çok da eğlendim :D
    Nasıl bu kadar ince düşündünüz yaa :D
    Artık her klibe böyle yorum istiyorum, duyurulur :)

    YanıtlaSil
  3. Harika bir iş çıkarmışsınız çingular. Baykuş hakkında ne kadar az şey biliyormuşum onu fark ettim :D Klipteki en ince ayrıntıları irdelemişsiniz resmen. Ben de Mine gibi klibin defalarca izlenmesi taraftarıyım. Şahsen ben 5'i için ayrı ayrı izledim önce. Çünkü hepsini aynı karede gördüğümüz çok az yer var ve birini gördükten sonra onun etkisiyle diğerine odaklanmak acayip zor oluyor. Mesela ben tahtın üzerindeki rapunzel GD'yi görünce ruhumu teslim ettim ve birkaç kere o sahneye geri dönmem gerekti :D Hah bir de şunu fark ettim konsepte göre tüm üyeler buzlaşmışken klipte tek eritilen Tae oldu. Benim bu konu hakkında bir çıkarımım var Tae genelde en ağırbaşlı ve soğuk görünen üyedir. Fantastic Baby ise onun buzlarından kurtulması olmuş ve hatta bu klip Tae'nin yeniden doğuşu olmuş. Klip boyunca yerinde duramayan bir Tae izliyoruz. Seungri'nin büyümesi fikrine şiddetle katılıyorum artık maknaelikten çıkıp eski masum görüntüsünden sıyrıldığını kanıtlıyor. T.O.P'nin kendine has görüntüsünden farklı bir durumu yoktu ama iki renk arasından gidip gelen saçlarını ve kaptan T.O.P'yi ben çok sevdim. GD'nin makyajı hala hafızamdan gitmiyor. Arada açıp o makyaja bir kez daha bakıyorum. Beter böceği andıran siyah beyaz takımını çok sevdim. Dae'nin Wings ile oluşturduğu melek imajı klipte de devam etmiş. Başta tutsak edilse de zincirlerini kırıp özgürlüğüne kavuşması ve uçarken hayranların üstüne düşmesi sanırım Dae'yi bu yıl sık sık bu imajlar içinde göreceğiz.

    Son olarak iddia ediyorum ki, Fantastic Baby gelmiş geçmiş en güzel Bigbang klibidir. Hatta en iyi kliptir benim gözümde. Hepsinin alnından öpüyorum başarıları daim olsun. Ama bu başarıları süper ötesi kritikle bize sunan sizleri de kutlamadan edemeyeceğim efendim tebrikler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastic baby ayrı bir şey artık :) Aylardır fantastic baby diye boşuna yırtınmamışım kendimi kutluyorum :D Yalnız sende de bi inceleme yapma havası sezmedim değil hani :)

      Sil
    2. Evet ben de çok analizci gördüm kendimi ama sonunda yazmışlar ya siz nasıl buldunuz diye yine kendimi tutamadım :D Sen hep derdin dediğin çıktı çingu aynı tespitleri 9 mart için de bekliyoruz ne olur çıksın orada Turkey yazısı :(

      Sil
    3. Dicle Taeyang'lı bölümleri çok iyi analiz etmişsin. Analiz ederken yan gözle bakmadığını umuyorum :P

      Sil
    4. Aşk olsun hiç bakar mıyım tamamen objektif değerlendirdim :D

      Sil
  4. Klipte en çok dikkatimi çeken Tae'nin bakışları oldu.İçine şeytan mı kaçtı diye düşümdüm bir an:)))Ekrandan deldi geçti bakışlar:)Vay vay vay...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aha :D Aynı şeyleri düşünmüşüz klipte en çok dikkatimi Tae'nin bakışları çekti:P

      Sil
  5. Acayip güzel bir yazı olmuş, böyle yorumları her zaman bekleriz^^ Ben bildiğiniz gibi çiçeği burnunda bir VIP'yim bu yüzden üyelerle pek kaynaşamasam da klip acayip etkileyici olmuş hepsi birbirinden güzel kılıklara bürünmüş, GD'nin değişen saç rengine bayıldım kızıl, sarı pembe, klibe renk katmış her zamanki gibi :) Tae'nin her hali iyiydi, metal kollu ve tahtta dans edişi mükemmeldi ama ben o dövmeleri sevemedim :/ Eskiden ısınamadığım TOP ise bu klipte bana çok mu şirin geldi ne, mavilere bürünmüş mavi saçlar, mavi takım falan sevimli geldi işte :) Bu üçlüyle iyice kaynaştım ama Ri ve Dae için henüz nötr gibiyim, görünüşleri için yorum yapamayacağım ama ses olarak ikiside mükemmeller gerçekten. Ee birde herkes baykuşa takılmış sanırım ben ilk gördüğümde Harry Potter'ın Hedwig'ini anımsadım ama sizin yorumları okuyunca Baykuşların sesi çok iyi algıladıklarını anımsadım ve hani klibin başında bir Baykuş "Bu sese kulak verin" diyormuş gibi geldi ve bir de Baykuş Bigbang'in dönüşünü temsil ediyor sanki saklandığımız yerden çıktık manası varmış gibi geldi, yani bunlarda benim nacizene görüşlerim. Sizlerin böyle toplanıp kritik yapmanızı çok beğendim hepinizin ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne baykuşmuş arkadaş:P Sesi de miçok iyi algılıyormuş :D Kendimi şifre çözücü gibi hissetim :) Senin mantık da güzelmiş Glikozacım

      hiç merak etme Ri ve Dae ile kaynaşırsın çabucak hele bir talk şovlara katılmaya bir başlasınlar, onlari izlerken gülmekten karnına ağrılar girer o derece :D BB üyelerinden birini seven zaten diğerlerine çabucak alışır sürekli birbirleri ile uğraştıkları için :D

      Sil
  6. Baykuş hakkında destan yazıp, TOP nin uçuğunu atlamışız :P RM de de söz edilen dudağının sol yanında makyajla kapatılan bölüm :P. Sorry TOP, baykuş bize daha cazip gelmiş :) Konserde de hastaydı zaten kuzu. yazık... Gerçi TOP fanları fark etmiştir diye tahmin ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bugün RM'nin ilk partına göz gezdirdim, orada sormuşlar dudaktaki yarayı. Bizim gözümüzden nasıl kaçmışsa.. Baykuşu çok feci incelemişiz! :D

      Sil
  7. Arkadaşlar bigbang cover conteste katıldık lütfen vıp ler olarak bizi destekleyiin :)

    YanıtlaSil
  8. ıııııııııııyyyyyyyyy hayatımda gördüğüm en aptalca klip allh onları ıslah etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MV'nin Başındaki ''Stop Music'' Bildiğin Başlarına Gelenlere Göndermeydi Müziğimizi Durdurmaya Bizi Susturmaya Çalışıyorsunuz Der Gibi Bariyeleri Yıkmaya Çalışanlarda Biz VİP'Lerdik Her Ne Olursa Olsun Onların Müziğini Dinleyeceğiz Onlara Destek Vereceği Mantalitesinden ;)
      Tae'nin Buzlarının Çözülmesi Çok Beklediklerine İşaretti Ama Buz Korur Bildiğiniz Gibi Burdada Çok Bekledik Ama Biz Kendimizden Birşey Kaybetmedik Demeye Getirmişler
      Daesung'un Zincirlere Bağlı Olması Yaşadığı Olaya Bir Gönderme Zincirlerimden Kurtuluyorum Manasına Getirmişler Daha Sonraki Sahnede Daesung'un Düşerken Altta Duran Maskeliler Tarafından Tutulmasıda Daesung'un İçinde Bulunduğu Boşluktan VİP'Lerin Sevgisi Sayesinde Kurtulduğuna İşaret
      En Sonda Herkesin Bir Araya Gelip Dans Etmeside Ne Kadar Durdurmaya Çalışırsanız Çalışısın Başımıza Ne Kadar Kötü Olay Gelirse Gelsin Biz Şarkı Söyleme Dans Etmeye Eğlenmeye Devam Edicez Der Gibiydi

      Sil

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Follow by Email