30 Mart 2013 Cumartesi

Neden Mi?


Neyi neden sevdiğimiz sorusuna cevap aradıklarına emin miyiz? Çünkü sıraladığımız sebepler görmezden gelinip sadece onu ne şekilde sevdiğimize odaklanılıyor?! Gerçekten insanlara Kore ile ilgili neyi sevdiğimi sıralamakran bıktım. Madem neden sevdiğimi sorguluyorsun, nedenini açıklamama izin ver ve senin de Kore ile ilgli olmasa bile başka şeylere takıntın olduğu durumları düşün ve kendini benim yerime koy. Çünkü Kore, Japon, Çin, asyalı olmuş..ingilizce şarkıları dinlediğim sevdiğim kadar onları da sevip dinlememe engel mi! Bu noktada, soru hemen şu oluyor… “ne dediklerini anlayabiliyor musun ki?!” “ Şarkı sözleri çevriliyor, klip denen bir şey var, çoğu şarkı kliple anlamlaşıyor. Dinlemişim, izlemişim ve beğenmişim gerisi boş…”

Benim anlamadığım şu, günümüzde çalan yabancı şarkıları dinlerken kaç kişi anlıyor! Dinleyip sevmeleri için sözlerini anlamak mı gerekiyormuş! Ooooo o zaman ülkemizde yabancı dil bilenlerin sayısı epey bir fazla :p Her yabancı şarkının da sözlerinin pek güzel olduğu söylenemez. Mesela alışveriş merkezinde Rihanna’nın S&M şarkısının çaldığını biliyorum. Hadi bakalım şu sözlerini anlayarak dinleyenler S&M eşliğinde iç çamaşırı alışverişinizi anlarım da yiyecek alışverişi yaparken sanırım duymayı isteyeceğim türden sözler içermiyor. Ya da düşünsene ingilizce bilen ailenin yanında şarkıyı mırıldanmaya başlıyorsun… (bu arada itiraf edeyim, bu şarkıyı seviyorum çünkü şarkıda düşüncelerini özgürce ifade etmesi şarkıya bağırarak eşlik etmeme sebep oluyor.)

Bir de birinin müziğini dinliyor olmam illa onu her şekilde kabul ediyor olmam anlamına gelmiyor – yaşam şekli, davranışları, giyim tarzı, görüntüsü ” -Ay bu ne kız mı erkek mi belli değil, lan şuna bak yaratık gibi-  yorumlar” bu yorumlarda kızdığım sevdiğim sanatçıyı bu şekilde aşağıladığı ve beni onu sevmekle suçladığı için değil, bu yorumu yaparken niye hiç kendi sevdiği sanatçılara bakmıyorlar, ben buna kızıyorum ya da senin sevdiklerin çok mu mükemmel ya da ben seni onu sevmekle suçluyor ya da yadırgıyor muyum?
Misal…
“Ay hani o çok sevdiğiniz her bölümü için ayrı değerlendirme yaptığınız HIMYM’ın Barney'si  var ya  aslında gay, onu nasıl sevip komik buluyorsun, ya da BBT’nin Sheldon’ı gay nasıl izlersin o diziyi” demek gibi bir şey! İster gey olsun ister değil, ben onun özel hayatını sorgulamıyorum yaptığı işi seviyorum oyunculuğunu, şarkıcılığını…

Kore dizilerini izleyişim neden sorgulanıyor onu da anlamış değilim. Birikmiş her dizi için eğer vaktin varsa izlemek için saatlerini harcarsın. Bu her dizi için geçerli, mesela Grey’s Anatomy izlemeye yeni başlamış biri 9. sezona yetişebilmek için bırak saatleri, günleri harcamak zorunda. Malum Amerikan dizilerinin sezonlar boyunca sürdüğünü biliyoruz…

-90210 izlemeye başladı. Hollywood gençliğini anlatıyor bakalım şimdilik iyi gidiyor…                                                                                
- Aa öyle mi? Ben de şuna başlamayı düşünüyorum..
-Yeni bir Kore dizisi izliyorum BOF. Koredeki zengin kesimin gençliğini anlatıyor                                                                                        
- Allah aşkına saçma salak şeyler izlemeyi bırak, çocuk musun sen!


BUNLARIN HEPSİ BİRBİRİNE BENZİYOR
Bunlar ikiz, birbirine benzemesi doğal yaneeee!
İşte bunu söyleyecek kadar dar zihniyetliyiz! Tamam başta seçememen doğal da onlar da insan biliyon de mi! Anam çekik lan o işte deyip atıveriyon bir de onlara sempati duyduğumuz için uzaylı biz oluyoz!  Çünkü onların yaptığı müzik uzaylı ezgisinden oluşuyor, yaptığı diziler konusu eşi benzeri olmayan abidik gubidik ömründe göremeyeceğin saçma şeylerle dolu.. misal aile sevgisi de neymiş, yok anam zengin fakire tekme atıyor dizide, gerçek hayatta böyle şeyler yok. OO koreliler dışında hiç kimse işlemiyor bu konuyu biliyon mu! Kore dizilerinin içeriği aklının almayacağı şeylerle dolu. O yüzden neden seviyorsun diye sorma!
Çünkü ben ömrümde Kore dizisi ve müziğinin varlığından başka bir şey bilmiyorum. Aynı konuları onlar ilk defa işliyormuş gibi izlediğim seyrettiğimden benim için bulunmaz fırsat. Bu yüzden günü boyu Kore takılıyom! ( Umarım okuyanlar buradaki kinayeyi anlıyorlardır:P )

Zaten ömrümüz Amerikan film, dizi ve müzikleriyle dolu. Bu yüzden bunlar olağan daha fazla üstünde durmanın ne gereği var ama Kore izleyen, dinleyen küçük bir grup olarak birazcık da aynı şeylerin işlendiği ama farklı olarak Koreliler tarafından yapılmış bu yapımları konuşmak bu kadar mı korkunç, gereksiz ve uzaylı geliyor size!


“Dinlediğim müziği yadırgarken, melodiye bak, sözlerinin çevirisini incele, koreografisini anlamaya çalış. Eğer hala saçma buluyorsan o zaman saygı duyarım. Çünkü beni yargılamadan önce en azından neyi yargılayacağını biliyorsun demektir!”



*Kore dizisi için de örnek vermek istediğim dizi Muhteşem Kraliçe. Tarihi bir dizi. Saraydaki oyunları,  taht savaşlarını anlatıyor. Ama oyunlar öyle şunu zehirleyim ölsün şeklinde değil. Gerçekten o zamanın koşullarınızı düşünmenizi sağlayıp sonucunda hayretlere bırakacak cinsten. İyi ve kötü ayrımın olmadığı içinde bulunduğu koşullar nedeniyle, yaptıklarını sorgulayıp çoğu zaman kızsanız da hak verdiğiniz karakterlerle dolu. Gerçekten uzak ya da yakın bunu bilemem ama izleyip de beğenmeyecek bir kişi var mıdır merak ediyorum ( Bakış açısındaki engellleri kaldırdıktan sonra)

*Haaa aklıma gelmişken koresever diğer grupların fanlarına kafa tutmuyor. İçinde ergen ruhu olanları JB fanları gibi düşün. İster Koresever olsun ister olmasın ergenler hep var olacak ama bütün Kore Müziği dinleyen bu sınıfa dahil etmek işte bana kalırsa asıl bu çılgınlık!

Genelleme yapmaya kalkıyorsanız eğer, sorularınızı seçtiğiniz bir gruptan değil de her kesimden insana sormaya yeltenirseniz sağlıklı cevaplar alacağınızı ve onun bir genelleme olduğunu unutmayınız. Ötekisi sadece o grubun düşünceleri yansıtmak olur.

2 yorum:

  1. Aynı şeyleri yaşıyorum ben de :) Hatta son zamanlarda "Artık bir koreliyle evlenirsin sen" gibilerinden şakalara maruz kalıyorum. Sırf bu sebepten sanırım biraz uzaklaştım son zamanlarda. Aylardır kdrama izlemiyorum. Yazılacak her şeyi yazmışsın, bu yüzden sana katılıyorum der kaçarım.

    YanıtlaSil
  2. Bu yaziyi yayinlandiktan yillar sonra gormek koreseverligimin ilk yillarini hatirlatti bana:) siraladiginiz butun o etiketleri ustunuze yapistiran insanlara bunu anlatmak gercekten cok zor.Ailemde ayni seyleri soylerdi isin sonu evlenirsin artik bi koreliyle olurdu.Ilginctir ozamanlar aileme beni elestirdikleri icin kizarak karsilik veren tek kisi erkek kardesimdi:) bu durum beni sasirtsada gercekten cok mutlu olmustum.Benden kucuk ama beni savunuyordu:) Evlendikten korece ogrenmek icin kursa gittim esim cok destek oldu.Hele alfabesi bu kadar degisik oldugu halde benim azmimi gordukce daha cok destek oldu sagolsun.Insan sevdikten istedikten sonra hersey mumkun tabi nasibinde varsa. Bende cok istedigim halde bir sure sonra kursu birakmak zorunda kaldim. Hala imkan bulsam yine giderim devam ederim ogrenmeye.Ben de bir coklari gibi insanlarin bu konuda benim hakkimda ne dusundugunu onemsemeyi biraktim yillar once:) seviyorum uleeyyynnn:)

    YanıtlaSil

MyFreeCopyright.com Registered & Protected